Klienci bez wiedzy o działaniu konkretnych mechanizmów finansowych nierzadko boją się podejmować jakieś poważne decyzje w bankach. Banki same w sobie, mimo rosnących na zachodzie problemów niektórych grup kapitałowych, wciąż uważane są za dość bezpieczne i zaufane instytucje. Ale ludzie zdają sobie sprawę, że w aktualnej koniunkturze banki i ich pracownicy muszą walczyć o klienta i każdy wypłacalny potencjalny kredytobiorca jest wart zachodu. A więc pracownicy banku często gotowi są po prostu reklamować swoje lokaty i konta osobiste, ale bez uspokojenia podstawowych obaw klientów. Dzisiaj posiadanie pieniędzy coraz częściej wraca do bardziej pierwotnych instynktów i mniej jest osób chętnych do oddania większości swoich oszczędności na długoterminową lokatę z wysokim oprocentowaniem. Oczywiście jeszcze przed latami każdy korzystał z takich lokat chętnie – można było włożyć kilkanaście tysięcy na lokatę z wysokim procentem i po kilku latach odzyskać je powiększone o całkiem pokaźne rozmiary. Dzisiaj wiele osób boi się tego, że zamrozi na kilka lat tysiące złotych, które potem w przypadku choroby czy utraty pracy mogą okazać się kluczowe do przetrwania. Pracownik banku musi więc niejednokrotnie o wiele bardziej skupić się na uspokajaniu obaw swoich klientów.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply