Dla bankowców dzisiaj szalenie ważne powinno być przede wszystkim pozyskiwanie nowych klientów. Baza klientów aktualnych jest już przeważnie zużyta całkowicie. Ludzie, którzy od lat mieli konto w danym banku przeważnie są już kredytobiorcami, posiadają w danym banku lokaty i najprawdopodobniej szereg kart kredytowych oraz debetowych. Z punktu widzenia banku klient taki mający wszystko, od konta, przez lokaty po kredyt hipoteczny, nie powinien już się dalej zadłużać i teraz raczej powinien regularnie spłacać wszystko przez najbliższe trzydzieści lat. Ale opieranie się na nich nie jest w stanie absolutnie pozwolić na zbudowanie sobie jakiejkolwiek pozycji do rozwoju i dalszej ekspansji. I tutaj najważniejsze okazuje się zdobycie nowych klientów przez odpowiednią kampanię reklamową. Dotychczas lokaty czy kredyty hipoteczne adresowało się w reklamach głównie do seniorów i ludzi mających już rodziny. W obrazach dominowali więc starsi i uśmiechnięci rodzice, dziadkowie i szczęśliwy dom. Dla współczesnego banku ważniejszy staje się klient młody, kończący studia i zaczynający pracę. Sprzedawanie mu lokat albo kredytów musi więc być poprzedzone stworzeniem zupełnie innego, bardziej nowoczesnego wizerunku.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply