Tworzenie odpowiedniej kampanii

Tworzenie odpowiedniej kampanii

Dla bankowców dzisiaj szalenie ważne powinno być przede wszystkim pozyskiwanie nowych klientów. Baza klientów aktualnych jest już przeważnie zużyta całkowicie. Ludzie, którzy od lat mieli konto w danym banku przeważnie są już kredytobiorcami, posiadają w danym banku lokaty i najprawdopodobniej szereg kart kredytowych oraz debetowych. Z punktu widzenia banku klient taki mający wszystko, od konta, przez lokaty po kredyt hipoteczny, nie powinien już się dalej zadłużać i teraz raczej powinien regularnie spłacać wszystko przez najbliższe trzydzieści lat. Ale opieranie się na nich nie jest w stanie absolutnie pozwolić na zbudowanie sobie jakiejkolwiek pozycji do rozwoju i dalszej ekspansji. I tutaj najważniejsze okazuje się zdobycie nowych klientów przez odpowiednią kampanię reklamową. Dotychczas lokaty czy kredyty hipoteczne adresowało się w reklamach głównie do seniorów i ludzi mających już rodziny. W obrazach dominowali więc starsi i uśmiechnięci rodzice, dziadkowie i szczęśliwy dom. Dla współczesnego banku ważniejszy staje się klient młody, kończący studia i zaczynający pracę. Sprzedawanie mu lokat albo kredytów musi więc być poprzedzone stworzeniem zupełnie innego, bardziej nowoczesnego wizerunku.